Sekcja Organizacyjna
1. W zakresie obsługi biurowej Centrum:
- przygotowanie, obsługa konferencji, zebrań i posiedzeń Rady Konsultacyjnej;
- koordynacja prac związanych z realizacją aktów prawnych Centrum i Dyrektora;
- prowadzenie sekretariatu, odbieranie i nadawanie korespondencji Centrum;
- zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Dyrektora i podległych działów organizacyjnych.
2. W zakresie organizacji i funkcjonowania Centrum:
- opracowywanie projektów aktów wewnętrznych regulujących strukturę i zasady działania Centrum;
- prowadzenie i aktualizowanie Biuletynu Informacji Publicznej;
- opracowywanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
- opracowywanie sprawozdań merytorycznych z działalności Centrum;
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Dyrektora;
- prowadzenie ewidencji pojazdu służbowego;
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Centrum;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji projektów socjalnych na rzecz środowiska lokalnego;
- wspieranie organizacji pozarządowych w czynnościach biurowych.
3. W zakresie
skarg i wniosków – przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg
i wniosków.
4. W zakresie spraw administracyjno –gospodarczych:
- prowadzenie inwestycji, remontów oraz konserwacji sprzętu Centrum oraz monitorowanie realizacji dostaw usług/robót budowlanych;
- prowadzenie ewidencji kart samochodu służbowego;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo–technicznym Centrum;
- zabezpieczenie przestrzegania w Centrum przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
- gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Centrum;
- zabezpieczenie materiałów informacyjno-promocyjnych dla interesantów;
- prowadzenie składnicy akt;
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Centrum;
- przygotowanie ogłoszeń, informacji oraz obsługa tablic ogłoszeniowych Centrum.
5. W zakresie zamówień publicznych:
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań i protestów;
- przygotowywanie procedur określonych w ustawie o zamówieniach publicznych;
- występowanie w imieniu Centrum do Urzędu Zamówień Publicznych.
6. W zakresie informatyzacji:
- koordynacja działań z zakresu informatyki w Centrum;
- prowadzenie inwestycji z zakresu infrastruktury informatycznej;
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej;
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego Centrum;
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego;
- obsługa strony internetowej i poczty elektronicznej;
- wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Centrum.