Świetlice i kluby środowiskowe

Świetlica środowiskowa dla dzieci w wieku przedszkolnym

ul. Mickiewicza 11, 63-700 Krotoszyn

Cele świetlicy:

  • zapewnienie opieki wychowawczej,
  • eliminowanie zaburzeń zachowania,
  • pomoc w opanowaniu podstawowych kompetencji komunikacyjnych i społecznych,
  • pomoc w pokonywaniu barier społecznych,
  • stworzenie bezpiecznej i przyjaznej przestrzeni do zabawy.

Świetlica środowiskowa dla dzieci niepełnosprawnych (przy WTZ)

ul. Młyńska 2D, 63-700 Krotoszyn

Cele świetlicy:

  • rozwijanie umiejętności wykonywania czynności życia codziennego, zaradności osobistej;
  • przygotowanie do życia w środowisku społecznym między innymi przez rozwój umiejętności planowania i komunikowania się, dokonywania wyborów, decydowania o swoich sprawach oraz innych umiejętności niezbędnych w niezależnym życiu, a także poprawę kondycji psychicznej;
  • rozwijanie umiejętności przy zastosowaniu różnych technik terapii zajęciowej.

Świetlica Socjoterapeutyczna dla dzieci ze szkół podstawowych i młodzieży gimnazjalnej

os. Sikorskiego 7, 63-700 Krotoszyn

Cele świetlicy:

  • zapewnienie opieki wychowawczej,
  • tworzenie warunków do nauki i pomoc w nauce,
  • eliminowanie zaburzeń zachowania,
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczestników,
  • pomoc w odrabianiu lekcji,
  • udział w programach w zakresie profilaktyki uzależnień.

Młodzieżowy Klub Środowiskowy RIVENDELL

ul. Młyńska 2B, 63-700 Krotoszyn
tel. 602-102-842

Do zakresu działania Klubu należy:

  • prowadzenie działań informacyjnych zwiększających wiedzę na temat środków uzależniających, negatywnych skutkach zdrowotnych i społecznych ich używania, mechanizmów uzależniania;
  • pomoc w kryzysach szkolnych, rodzinnych, rówieśniczych i osobistych;
  • realizacja indywidualnych programów korekcyjnych i rozwojowych;
  • kształtowanie konstruktywnych wartości i promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży z grup ryzyka;
  • organizowanie grupowych zajęć o charakterze rozwojowym i socjoterapeutycznym stanowiącym alternatywę dla używania środków uzależniających, w tym form wyjazdowych;
  • animowanie pracy liderów młodzieżowych promujących zdrowy styl życia oraz uczenie organizowania czasu wolnego;
  • tworzenie grup wolontariuszy pracujących na rzecz środowiska lokalnego;
  • prowadzenie działalności szkoleniowej na rzecz ZHP;
  • prowadzenie działalności kulturalnej będącej formą terapii zajęciowej;
  • rozwój intelektualny, społeczny, kulturalny, fizyczny i duchowy.