Relacja z kolonii

W dniach 01.07- 07.07.2014r. odbyły się kolonie dla młodzieży w Czechach w Zlatej Olešnice. W wycieczce uczestniczyło 26 dzieci z powiatu krotoszyńskiego. Każdego dnia czekały na młodzież liczne atrakcje.

Pierwszego dnia zaraz po przyjeździe do pensjonatu „NA VRŠICH”, zakwaterowaniu i zjedzeniu kolacji udaliśmy się na pieszą wycieczkę po Zlatej Olešnice, a wieczorem braliśmy udział w dyskotece powitalnej.
Kolejnego dnia zaraz po śniadaniu pojechaliśmy kolejką widokową do Harrachova. Spacerując uliczkami, podziwialiśmy uroki miasta oraz skocznie narciarskie. Po południu znalazł się czas na relaks i zabawę na basenie. Wieczorem uczestniczyliśmy w zajęciach profilaktycznych oraz poznawaliśmy podstawy języka czeskiego. Nasz dzień zakończył się ogniskiem z kiełbaskami oraz dyskoteką.
Odbyła się również długo wyczekiwana wycieczka do stolicy Czech- Pragi. Mieliśmy możliwość zobaczenia zmiany warty pod Zamkiem na Hradczanach. Spacerowaliśmy po Moście Karola oraz odpoczywaliśmy w ogrodach Waldsteina. Swoim wyglądem urzekła nas Złota Uliczka oraz Ratusz Staromiejski ze słynnym zegarem astronomicznym Orloj. Zwiedzanie Pragi zakończyliśmy przejażdżką metrem. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do pensjonatu, aby już po kolacji spróbować swoich sił w różnych stylach tańca.
Jedną z ciekawych punktów kolonii  była wycieczka do Jablonca i Liberca. Kolejką linową wjechaliśmy na górę widokową Ješted, z której podziwialiśmy rozciągającą się panoramę Czech. Po południu spędziliśmy miło czas w Centrum Rozrywki- Babylon oraz wiele przyjemności sprawiła nam kąpiel w parku wodnym.
W ramach pobytu w Czechach odbyła się również wycieczka do Dolomitowych Jaskiń, które znajdują się w miejscowości BOZKOV. Chodząc labiryntami podziemnych korytarzy zwracaliśmy uwagę na krzemienne gzymsy oraz nacieki o nieregularnych kształtach. Interesującym okazały się podziemne jeziorka z przeźroczystą niebieskozieloną wodą.
Każdego dnia znalazł się czas na zabawę i relaks. Poprzez uczestnictwo w turniejach sportowych, konkursach plastycznych, zajęciach profilaktycznych oraz zabawach tanecznych  aktywnie i miło spędziliśmy kolonijny okres.

Serdecznie dziękujemy Lions Club Krotoszyn za sfinansowanie kolonii dla dzieci młodzieży z powiatu krotoszyńskiego. W szczególności podziękowania składamy Panu Jackowi Zawodnemu (LC Krotoszyn) za zorganizowanie wypoczynku, życzliwą pomoc, zaangażowanie i współpracę.